השאלה ששאלתי היא :
"כחלק מההיערכות לקראת השנה הבאה, אשמח לתגובותיכם בסוגיה הבאה:
באיזה מילון עדיף להשתמש בכיתות י-יב, שרוני או שנער?
השאלה מתעוררת בעקבות מספר מקרים בהם פירוש המילה בשנער התאים יותר למשפט.
חשוב לציין שאין באפשרות ביה"ס או התלמידים לרכוש את שני המילונים.
תשובתכם חשובה לי, תודה מראש לכל העונים".
השאלה פורסמה במספר קבוצות:
קבוצת הפיסבוק "מפגש המורים לערבית ולאסלאם",
בווטצאפ ב-2 קבוצות "מורים חדשים במחוז תל אביב" ו- "השתלמות מורים לערבית".
השאלה זכתה ל-18 תגובות סה"כ. רוב המגיבים ענו שהם משתמשים בשרוני, אך הוסיפו שהם עורכים לתלמידים היכרות עם שני סוגי המילונים. חלק מהמגיבים הסבירו שהם בוחרים במילון של שרוני כיוון שהוא נוח וקל יותר לשימוש למגוון רחב של תלמידים.
"כחלק מההיערכות לקראת השנה הבאה, אשמח לתגובותיכם בסוגיה הבאה:
באיזה מילון עדיף להשתמש בכיתות י-יב, שרוני או שנער?
השאלה מתעוררת בעקבות מספר מקרים בהם פירוש המילה בשנער התאים יותר למשפט.
חשוב לציין שאין באפשרות ביה"ס או התלמידים לרכוש את שני המילונים.
תשובתכם חשובה לי, תודה מראש לכל העונים".
השאלה פורסמה במספר קבוצות:
קבוצת הפיסבוק "מפגש המורים לערבית ולאסלאם",
בווטצאפ ב-2 קבוצות "מורים חדשים במחוז תל אביב" ו- "השתלמות מורים לערבית".
השאלה זכתה ל-18 תגובות סה"כ. רוב המגיבים ענו שהם משתמשים בשרוני, אך הוסיפו שהם עורכים לתלמידים היכרות עם שני סוגי המילונים. חלק מהמגיבים הסבירו שהם בוחרים במילון של שרוני כיוון שהוא נוח וקל יותר לשימוש למגוון רחב של תלמידים.
חלק מהתגובות הם לא רק "שחור או לבן" , "שרוני או שנער" , אלא מופרטות, כוללות נימוקים ולכן ניתן ללמוד מהן הרבה. מתוך התגובות הסקתי שכדאי מאוד להכיר לתלמידים את שני שסוגי המילונים ולתת להם להתנסות ולהחליט בעצמם איזה מילון כדאי להם לרכוש. היו תגובות שאף הציעו דרך להתמודדות עם רכישת 2 מילונים, לכלול בתקציב בית הספר רכישה של מילון אחד או שניים כל שנה וכך יגדל המאגר בבית הספר ויהיה לשימוש התלמידים.
שילוב וחכמת ההמונים בהוראה היא פתרון יעיל וזמין לדילמות שאנו, המורים, נתקלים בהן במהלך הלמידה. השאלה שלי הופנתה למגוון רחב של מורים שמלמדים בבתי ספר שונים, בשיטות לימוד שונות, ועם ניסיון שונה, דבר שמאפשר לי לקבל תשובות מגוונות ואף לשקלל אותן לתשובה אחת שהיא הכי טובה ונכונה עבורי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה