יום רביעי, 10 בפברואר 2016

חכמת ההמונים, אורית רז

בחרתי להפנות שאלה בפורום "מפגש המורים לערבית ולאסלאם".
מצ"ב השאלה:
היי לכולם,
שמי אורית ואני מורה לערבית בחט"ב. אני מתלבטת האם כדאי לעורר דיון בכיתה על חשיבות לימוד השפה הערבית. הכוונה לחלק לשתי קבוצות בעד ונגד ולהציף את הטיעונים לכאן ולכאן. אשמח לקבל הצעות, עצות....המשך ערב נעים!
מצ"ב התגובות:
ראש הטופס
Comments
לא הייתי יוצרת קבוצות של בעד ונגד כי יכול להיות שפתאום ימצאו יותר מידי סיבות שליליות ופחות מידי חיוביות.אם כבר הייתי מבקשת לעורר תחרות בין קבוצות -שימצאו כמה שיותר סיבות ללימוד את השפה.
מסכימה... למה להציף את הנגד?? מה שכן הייתי מנהלת דיון על הזכות ללמוד ערבית ומהן הסיבות ללמידה:
האם לצורכי בטחון, צבא, מודיעין או לדעת את שפת שכננו, התרבות, לדבר עם ערביי ישראל.
לאחרונה, נראה שהסיבה העיקרית לבחירת המשך לימודי העקבית היא רק בגלל הצבא, ונראה לי כי עלינו לשוחח עם התלמידים שיבינו את חשיבות השפה להכרות ושיחה עם ערביי המדינה.
Like · Reply · 1 · 10 hrs
תחתית הטופס

קיבלתי שתי תגובות איכותיות שעזרו לי לפתור את הדילמה שהיתה לי. הסכמתי עם הבעייתיות שקיימת עם הסיבות "נגד" וגם עם העובדה שחשוב לא להציף תמיד את לימוד השפה לצרכי בטחון. החלטתי לתכנן שיעור שבו נציף רק את היתרונות לידיעת שפות בכלל וערבית בפרט.
בחרתי להתייחס לנקודה- "שימוש בחכמת ההמונים בהוראה-למידה".
נכנסתי לפורום של מפגש המורים לערבית ולאסלאם וקראתי פוסטים שונים של מורים והחלטתי לעשות שימוש גם בו בכל רגע שאזדקק לעזרה. התגובות מידיות ופעמים רבות נותנות פתרון לבעיה  ושיתוף במידע חיוני לקהילת המורים של ערבית ואסלאם- אוצר מילים, סרטים מומלצים ועוד. הניסיון והידע של המורים הוא פשוט כלי עזר נפלא, זמין ומיידי!

חכמת ההמונים הוא משהו שכבר ידעתי עליו לפני, אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה הוא יעיל לי בעבודתי כמורה ובמיוחד כמורה לערבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה