יום ראשון, 7 בפברואר 2016

משימה ארבע-חכמת ההמונים מגיש -יצחק זוארץ-034169516

1.השאלה שהעסיקה אותי היתה האם מאגר עמיתי מהמורים לערבית ואסלאם מכירים מתוך המאגרים שלהם שירים וסיפורים ללימוד לחטיבת הביניים בדגש על רמת ערבית התחלתית לכיתה ח'.

פניתי לדף ה"קהילה של המורים לערבית ואסלאם בפייסבוק.

המתנתי כיומיים עד לקבלת נתונים עדכניים בנושא.
בתחילה בעיקר קבלתי קריאות סימפטייה בתצורת "לייקים" מעמיתי המורים  לרגע חשבתי כי שאלתי לא נוסחה נכון ובצורה נהירה.
לאחר מכן קבלתי תשובה קונקרטית אחת לגבי משלים וספורים קצרים המצויים בספרה של אלה ולסטרה "שפה מספרת תרבות חלק ב'".
הפתרון היה מתקבל על הדעת אני מכיר את הספר הזה והוא אכן מכיל בנק גדול של משלים שניתן ללמדם בכיתה ח'.
אי לכך הקהילה ענתה לי על השאלה ואכן פתרה לי את הבעיה.

שלום לכולם,מי יכול להמליץ על לסיפורים קצרים בערבית ללימוד בחטיבת הביניים (כיתות ח').תודה לכל העונים מראש.
You and 3 others like this.
Comments

בספר שפה מספרת תרבות חלק ב' ישנם משלים וסיפורים קצרים
Itzik Zuaretz
האם אתה מכיר מקורות נוספים.?

2.כשאני אפנה תלמידי לעבודה חקר באמצעות חכמת ההמונים באינטרנט.(פייסבוק,טוויטר וכו').
ראשית אזכיר להם לנסח בצורה מאוד מהוקצעת את השאלה שלהם.

ולהעלות אותה למול הקהילה רלוונטית(מורים מומחים בנושא מסוים כמו ערבית ואסלאם)  הרלוונטי.
המראה מקום או הלינק שאליו שולחים מרבית התשובות הוא הרלוונטי.
אך כמובן שיש תשובות שצריך לקחת בערבון מוגבל.

חכמת ההמונים, כפי שניראה בכתבה בערוץ שתיים באה לידי ביטוי באמצעות כלל הממוצעים של כל התשובות שניתנות לשאלה מסויימת.ולכן כדי להגיע לתשובה הנכונה יש לעשות שקלול של כל התשובות הטובות שניתנות בקהילה מסוימת ובל נשכח את התשובות הנכונות והלא רלוונטיות אנו עלולים לקבל.
יש וחשוב  להראות את הניסוי הנ"ל גם לתלמידינו לפני שהם פונים לאינטרנט ככזה שינחה אותם לפתרון שאלות מורכבות בחכמת ההמונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה