יום ראשון, 21 בפברואר 2016

מטלה 5: הכיתה ההפוכה

אני בחרתי ללמד באמצעות מודל "הכיתה ההפוכה" את הפועל בעבר בעשרת הגופים לכיתה ח. הרעיון לזה נולד, למעשה, בעקבות מטלה מספר 3 ("מציאות רבודה") שבה הכנו משחקים ללמידה אינטראקטיבית. לאחר שכבר הכנתי את המטלה חשבתי כיצד ניתן לפתחה לכיוון של למידה עצמאית.

ב"יוטיוב" מצאתי סרטוני הדרכה לפועל בעבר:
https://www.youtube.com/watch?v=dFdx-JHV-uM
https://www.youtube.com/watch?v=z8mM1JEfLWc

התלמידים נתבקשו לצפות בהם ולאחר מכן לשחק במשחק שפיתחתי ב"קוויזיז". כמובן שלפני מתן הפעילות בניתי מתח וסקרנות והתלהבות לקראת המשימה. המשימה ניתנה לפני סוף השבוע, כך שלתלמידים התאפשר זמן ללמוד כל אחד על פי קצבו ומידת הסבלנות שלו, וה"דד-ליין" נקבע ליום שלפני קיום השיעור.

ביום השיעור עצמו כבר המתינה לתלמידים מטלה מוכנה: על הלוח נכתבו חמישה משפטים שבכל אחד מהם הושמט הפועל. כרטיסיות ("פלאשקארדס") עם הפעלים המתאימים חולקו לחמישה מתנדבים, והם היו צריכים להדביקם על הלוח במקום המתאים. פעילות זו הייתה למעשה עירור הזכרון של נטיית הפועל ביחיד שנלמדה כבר בכיתה ז. על גבה דיברנו על הסרטונים ב"יוטיוב" ועל המשחק ב"קוויזיז" ולמדנו וכתבנו באופן מסודר את נטיית הפועל בעבר בעשרת הגופים. לסיכום ניתנו דפי עבודה שחיברתי בעצמי שמתבססים על אוצר מילים וטקסטים מוכרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה