יום שישי, 26 בפברואר 2016




מנאל קשקוש

מטלה 5 – "הכיתה ההפוכה "

אוכלוסיית היעד: כיתה ז'

לימדתי את נושא "סימן הנקבה – תא מרבוטה" באמצעות מודל "הכיתה ההפוכה"

שלחתי לתלמידים דרך אתר בית הספר שני קישורים .

הקישור הראשון  של נירית רון – לומדים ערבית

 עוסק בהיכרות התא מרבוטה- מיהי? דמיונה להא בכתיבה, שימושיה. כיצד היא נשמעת,  אוצר מילים להטמעה.


הקישור השני של אלה וולסטרה – שפה מספרת תרבות

עוסק בהדגמה לכתיבת מילים עם  תא מרבוטה  ומילים שהכילו תא מרבוטה ובתוספת כינויי שייכות התא מרבוטה הפכת לתא רגילה


בנוסף לשני קישורים ללמידה עצמית בבית נשלח לתלמידים דף עבודה לתרגול הנושא :

 
 
تَاء مَرْبُوطَة - סימן הנקבה בערבית – (תַא מַרְבוטָה)

 

א) השלימו את הקטע הבא:

תא מרבוטה מציינת שם או תואר ממין ______________ .  תא מרבוטה נכתבת כאות  ______      _______ ומעליה הניקוד המבחין של האות _________ : ____________________  בדפוס או _______ בכתב יד. האות שלפני תא מרבוטה מנוקדת תמיד ב __________ והיגויה כמו הסיומת ___________ בעברית.
 
ב)  הקיפו בעיגול את ה"תא מרבוטה":

وَزِيرَة   بَدَوِيَّة   كِتَابُهُ   لَيْلَة    فَوَاكِه    مُدِيرَة    مَدِينَة  دَارُهُ  وَجْه

 
ג)       סמנו במעגל מילים ממין נקבה:

دَار     أُمّ         أَدِيبَة      تِلْمِيذَة           بِنْت       وَزِيرَة     

ד)      הוסיפו למילים הבאות את התנועה החסרה:

كَبِيرة         مَلِكة      بَدَوِيّة      يَهُودِيّة

 
ה)  הוסיפו למלים הבאות את סימן הנקבה ותרגמו לעברית :

وَزِير  - ____________  دُرْزِي ّ- _____________

أَدِيب - _____________ تِلْمِيذ - ______________

 

ד)  השלימו את המשפטים הבאים בעזרת הסוגריים ותרגמו לעברית :

لِي وَلَد        (أَدِيب / أَدِيبَة ) -   ____________

وِدَاد تِلْمِيذَة    ( بَدَوِيَّة / بَدَوِيّ ) - ____________
أَبُو رَبَاب      ( وَزِير / وَزِيرَة ) - ___________
مَرْيَم أُمّ       ( دُرْزِيَّة / دُرْزِيّ ) - _________
 
ה) הפכו את הצירופים הבאים לנקבה :

أَب أَدِيب - ____________________


وَزِيرَة بَدَوِيَّة   
 
أَمِير تِلْمِيذ مُمْتَاز - _______________

המסקנה היא: תא מרבוטה נהגית כ - ____________ במקרה של צירוף סמיכות
 
ו) האזינו לקריאת את הצירופים הבאים: مَدِينَة تَلّ أَبِيب/ مُعَلِّمَة رُوت לעומת مُدِيرَة أَدِيبَة/
 
 
 
שני שיעורים אחרי הלמידה העצמית בהן הייתי צריכה לוודא שכולם הבינו דרך חזרה ותרגול

סיכמתי את הנושא באמצעות פעילות מגניבה ותחרותית שהתלמידים מאוד התלהבו ואהבו..

חילקתי לכל תלמיד לוח קטן וטוש עם מחק וכל פעם ביקשתי שיכתבו מילה שמכילה תא מרבוטה ( שתי הצורות)  מי שמסיים לכתוב התבקש להרים את הלוח וקיבל נקודה
 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה