יום שבת, 27 בפברואר 2016

יעל קריספין משימה 5 - הכתה ההפוכה

שלום ,
בחרתי בנושא  : חמש מצוות היסוד בדת האסלאם .ניתן ללמד  נושא זה בכתות ז-י  .
אין ספק שכאשר אנו מלמדים  את השפה  הערבית , חשוב מאד לשלב גם נושאים הקשורים לדת  ולתרבות,  המאפיינות את האזורים בו מדברים דוברי השפה , שכן אז  התלמיד נחשף  ל"תמונה" בשלמותה .  זהו מעין "פאזל " הכולל "רכיבים " הקשורים זה בזה : שפה, תרבות , דת , אמונה ומנהגים .

בדרך זו התלמידים יכולים להכיר את האחר , את אמונתו, תרבותו , מנהגיו וכמובן ..... שפתו ...


קישורים



דף עבודה

מצוות היסוד של האסלאם
       1.   באלו נסיבות נאמרת  "השהאדה  "?

       2.   עדות זו מקבילה  לקריאת "שמע " ביהדות . הסבירו הקבלה זו .

       3.   כתבו : נכון / לא נכון:
    כל המוסלמים מחוייבים לעלות לרגל _________

       4.      מה הם ההבדלים בין תפילה אישית לבין תפילה בציבור מבחינת מקום התפילה וחלקי התפילה ?

       5.      ציינו  את חשיבותו של המסגד בחיי המוסלמים.

       6.      ערכו הקבלה בין מצוות "הזכאת " לבין מצוות הצדקה ביהדות .
   
       7.      אלו פעולות על המוסלמי  לעשות לפני שהוא מתפלל ?

       8.      השלימו : המוסלמים צמים מזריחת החמה ועד שקיעתה  בחודש _______.

       9.      כתבו נכון / לא נכון :  כאשר המוסלמים צמים , הם עובדים ולומדים .

      10. השלימו :

טקסי החג' נערכים ב_________ ובסביבתה. 
הטקס החשוב ביותר נערך ב_______, שהיא מבנה בצורת ________.
 המוסלמים מקיפים את הכעבה _____ _________ ומשתדלים להתקרב אל ________ ________.
טקסים נוספים הם: _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

בסוף החג' חוגגים המוסלמים את  _______ ________ במשך ____ ימים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה