יום שני, 22 בפברואר 2016

משימה מס' 5 : מודל "הכיתה ההפוכה" / עינת פלדמן

מודל "הכיתה ההפוכה " 
אוכלוסיית היעד - כיתה ט

בהמשך למשימת "חכמת ההמונים" בה שיתפתי את תלמידיי (תלמידי כיתה ט) בשאלה : כיצד לדעתך ניתן לשלב את הערבית המדוברת בהוראת הערבית הספרותית ? בחרתי לשתף סרטון חווייתי, שימושי, מעניין וברור מאוד, שהשיח מתנהל בו במדוברת, מתוך"תעלם ותכלם" ביוטיוב.
בספר "ממתאז" -חלק ג ,בו אני מלמדת, בפרקים הראשונים ("הגעתי אל המלון", "במלון","בחדר") מתמקד אוצר המילים בכל מה שקשור לחופשה, ים, מלון, מטוס, פריטי החדר במלון וכדומה....) ולכן בחרתי את הסרטון :"במלון" ("פי אל-פנדק") תוכנית מס' 14 ב"תעלם ותכלם"
ולהלן הקישור:https://www.youtube.com/watch?v=_8IBmPHyE94

לאחר שהתלמידים רכשו מילים בסיסיות , הם יצפו בביתם בסרטון זה, חלק מהמילים יהיו מוכרות עבורם וחלק ירכשו בזמן הצפייה, בעיקר המדוברת. אני אהבתי את הפרק הנ"ל, ראשית, משום שהוא מתחבר לנושא ושנית, השיח במדוברת, מעשיר ותורם וכמאל מוסיף שם העשרה והסבר מעניינים..... (ראה: המילה :מרפסת ומילותיה הנרדפות......והמילה שירותים ומילותיה השונות... יש גם נגיעה מעניינת בפועל ובנוסף, השאלות, הברכות והנימוסין, ניתן ללמוד מכך רבות ,השיח אותנטי וההתנסות שתבוא בהמשך תהיה חווייתית.

התלמידים צפו בסרטון בביתם, התבקשו לשים לב לברכות , להבין את שימושן ומתי נאמרות ולהוציאן, כמובן להפנים את אוצר המילים ולהגיע לכיתה מוכנים לנהל שיחה בסיסית במודל זה.
אין ספק כי, הצפייה בסרטון בבית, פינתה זמן בכיתה לצורך שיתוף, שיח, הבהרות ומתן מענה אישי לתלמידים. התלמידים שקועים בכיתה בלמידה פעילה- אישית או בקבוצות. מתבצעת חוויית למידה מעשית. התלמידים "חווים את העכשיו" ונקשרים באופן אישי להתנסות.
כאמור, ניתן לשלב את המודל הנ"ל ביחידות הלימוד בהן הוא מתאים ואין ספק ששיח זה ואחרים משרתים את קהל התלמידים, מעניינים אותם ואף מושכים אותם לצפות בכך שוב ולהמשיך בעצמם ליחידות אחרות. התלמידים מפתחים עניין בנושא! 
יתרה מכך, המודל מזמן הוראה מותאמת, אישית מבחינת קצב הלמידה.(כלי מעולה לחזרה והטמעת חומרים וכן ללמידה ורכישת חומרים חדשים )

עינת פלדמן/מודל הכיתה ההפוכה/ משימה מס' 5





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה