יום שבת, 13 בפברואר 2016

"חכמת ההמונים "- משימה מס' 4

בחרתי לשתף ולהשתמש ב"חוכמת ההמונים" של תלמידי כיתות ט שלי דרך הווטאס אפ. יש לציין שהם שיתפו פעולה וענו תשובות יפות שאציג להלן.

שאלתי:
איך לדעתכם, ניתן לשלב את הערבית המדוברת עם לימודי הערבית הספרותית בשיעורים בכיתה ?
להלן חלק מן התשובות, חלקן חזרו על עצמן :
דרך לימוד שירים וסיפורים.
שיחות יומיומיות במדוברת
לראות סרטים בערבית וכן ליצור ולהפיק סרטים בערבית.
כאשר כותבים אוצר מילים חדש לכתוב אותו גם במדוברת
להסביר חומרים בערבית מדוברת
דרך משחק- המורה אומרת מילה מסוימת ואנו מחפשים וכותבים
הקראת סיפור
דיון על טקסטים שקוראים בערבית
שיחות קצרות במגוון נושאים ותוך כדי לתת הסברים במדוברת
להזמין ערבים ולנסות לנהל עמם שיחה, כך נעשיר ונחזק את הערבית המדוברת
שמיעת שירים בערבית, ואז לעבד , לנתח ולעבוד על השיר
שילוב הנייד
פעילויות ועבודות כיתה שונות
לתרגל יותר דו שיח -גם במסגרת טקסטים ואז לבצע משחק תפקידים.
שיעור מדוברת ושיעור ספרותית לסירוגין
שיעורים שלמים שיוקדשו למיומנות הדיבור
ללמוד מדוברת באופן מקורי יותר :טיולים, משחקים, תחרויות.
מאחר והשפה המדוברת הינה דבורה ולא כותבים אותה , אנו מתרגלים אותה בע"פ, אז יש לשלב משחקי חברה, מצגות וסרטונים.
להמשיך לקרוא את ההוראות ולהוסיף את המדוברת
איש תלוי יכול להיות משחק מצוין לתרגול: צבעים, חיות, מאכלים....
להמשיך בשיח....ואם לא מבינים שהמורה תכתוב על הלוח והתלמידים יעתיקו.
לחלק טקסטים מתורגמים למדוברת והתלמידים יקראו וידברו...
סדרות עם דיבוב בערבית מדוברת
לקרוא טקסטים ואחר כך לדבר עליהם במדוברת
לשלב 2 חלקים בטקסט, האחד בספרותית והשני במדוברת
כל מילה שלומדים בספרותית ללמוד גם את המקבילה לה במדוברת
להקדיש רבע שעה מהשיעור לאקטואליה ולדבר על כך במדוברת
לקרוא ספרים בערבית, ולדבר עליהם, מה המסר ? הגיבור והדמויות ומוסר ההשכל
האזנה לערבית מדוברת דרך כל מיני חומרים מעניינים
כתיבת אוצר מילים הן בספרותית והן במדוברת על הלוח
קטעים ונאומים של גורמים בכירים המשלבים ספרותית ומדוברת.
כל סוף שיעור 5 משפטים במדוברת וללמוד אותם לשיעור הבא
הפעלות המשלבות את שתי השפות
טיולים במדינות ערב...
לעבור על מילים בסיסיות שנהגות אחרת, ללמוד חוקים, ופשוט ללמוד מדוברת כמו שאנו לומדים ספרותית. בדגש יותר על דיבור(למשל: את תאמרי משפט וכולם יחזרו עליו)


לאחר שתלמידיי הגיבו וענו, דיברנו בקצרה בכיתה על :"חכמת ההמונים" מהי ? נושא שהוא רלוונטי בכל מישור ובכל תחום...
הבנו שכל מה שאנו עושים : השיתוף, איסוף התשובות, הרעיונות, הידע שהעלנו ביחד, הפתיחות והאפשרות ללמוד אחד מהשני ולהעשיר את ידיעותינו זו בעצם "חכמת ההמונים". (הפייסבוק, הוואטסאפ, הבלוגים השונים והתגובות-זוהי "חכמת ההמונים")
כל התשובות נתנו פתרון, חלק מהפתרונות כבר יושמו בעבר וחלק מהווים חומר למחשבה, חלקם קשים יותר ליישום וחלקם פחות קשים ליישום.
המסקנה היא :שההמון יכול לתת פתרון נכון ויעיל ואין ספק שהוא רוצה להיות מעורב. ההמונים זה כל אחד ואחת מאיתנו, כפי שראינו בסרטון, יש כוח באינטרקציה בין האנשים שנותן חכמה !

עינת פלדמן , משימה מס' 4- "חכמת ההמונים ".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה