יום שלישי, 16 בפברואר 2016

- ענת כהן -הכיתה ההפוכה





תודה למורה אורית רז שפרסמה לפני שנתנה לי את הרעיון ואת האודיו טיוב

השיעור שלי נועד לכיתות יוד ללעשות פעילות כיפית נוכח כל התקופה העמוסה
קשור בין מילה לתמונה

פתח את הקשור הבא

https://www.youtube.com/watch?v=0p6gcZCaYAU
https://www.youtube.com/watch?v=0p6gcZCaYAU

שם היו מספר שירים בנושאים שונים שמות בע"ח : חיות שונות   וקולותיהם , מה חיות אוכלות ושמות הצאצאים שלהם .

שמות החיות ה דומה מאוד לעברית כמו : כלב , זאב , דולפין חמור , גיראפה , דב ,נמר ,פיל ,תמסח - תנין  ארנב ועוד
יש שמות עם אותיות מתחלפות - צבי ضبي  ذئبזאב
ישנם שמות שמתארים את בע"ח - כמו קרנף وحيد القرن - קרן אחת ,סוס יאור فراس النهر
יש שמות שנשארים כפי שהם בשמם הלועזי - דולפין טיגריס
משימות
1.התלמידים שומעים את הישר או את ההסבר וכותבים לי את שם החיה ותרגומה בדף העבודה שאני נותנת או במחברת או תרגיל הגשה .
2.ניתן לשמוע את השיר בכיתה , כל זוג בוחר להציג את השיר שלו וזה יהיה מענין .
3.יוצרים טבלה
שם החיה - עברית   בערבית      אותיות מתחלפות   משמעות מיוחדת (,סביבת מגורים או תכונה )

http://edutube-hit.telem-hit.net/editor/activities.aspx הדף באודיוטיוב שיצרתי

הרעיון הראשוני שלי היה לצפות בסרט הכלה הסורית ,בקטע של ההפגנה נגד השלטון הישראלי .
לשאול מיהו המנהיג בתמונה ? מה ידוע עליו ? מדוע מפגינים נגד הממשל הישראלי .

בכיתה לראות איתם שוב את רק הקטע הזה ואז להסביר האם זה לגיטימי ? מה הרקע להפגנה ?
מדוע ישראל לא עושה כלום ?
לצאת לענין ארבעת כפרי הדרוזים ברמה"ג  לעומת הדרוזים בצה"ל מהגליל , ענין ת.ז שהוחזרו בשנת 1981
חוק רמה"ג ומה קורה היום .בעקבות הלוחמה בסוריה . בשאר אל אסד איבד את שלטונו ?הדרוזים הללו מבקשים חזרה את תעודתיהם כי ישראל יציבה וחזקה ברוך השם .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה