תודה למורה אורית רז שפרסמה לפני שנתנה לי את הרעיון ואת האודיו טיוב
השיעור שלי נועד לכיתות יוד ללעשות פעילות כיפית נוכח כל התקופה העמוסה
קשור בין מילה לתמונה
https://www.youtube.com/watch?v=0p6gcZCaYAU
https://www.youtube.com/watch?v=0p6gcZCaYAU
שם היו מספר שירים בנושאים שונים שמות בע"ח : חיות שונות וקולותיהם , מה חיות אוכלות ושמות הצאצאים שלהם .
שמות החיות ה דומה מאוד לעברית כמו : כלב , זאב , דולפין חמור , גיראפה , דב ,נמר ,פיל ,תמסח - תנין ארנב ועוד
יש שמות עם אותיות מתחלפות - צבי ضبي ذئبזאב
ישנם שמות שמתארים את בע"ח - כמו קרנף وحيد القرن - קרן אחת ,סוס יאור فراس النهر
יש שמות שנשארים כפי שהם בשמם הלועזי - דולפין טיגריס
משימות
1.התלמידים שומעים את הישר או את ההסבר וכותבים לי את שם החיה ותרגומה בדף העבודה שאני נותנת או במחברת או תרגיל הגשה .
2.ניתן לשמוע את השיר בכיתה , כל זוג בוחר להציג את השיר שלו וזה יהיה מענין .
3.יוצרים טבלה
שם החיה - עברית בערבית אותיות מתחלפות משמעות מיוחדת (,סביבת מגורים או תכונה )
http://edutube-hit.telem-hit.net/editor/activities.aspx הדף באודיוטיוב שיצרתי
הרעיון הראשוני שלי היה לצפות בסרט הכלה הסורית ,בקטע של ההפגנה נגד השלטון הישראלי .
לשאול מיהו המנהיג בתמונה ? מה ידוע עליו ? מדוע מפגינים נגד הממשל הישראלי .
בכיתה לראות איתם שוב את רק הקטע הזה ואז להסביר האם זה לגיטימי ? מה הרקע להפגנה ?
מדוע ישראל לא עושה כלום ?
לצאת לענין ארבעת כפרי הדרוזים ברמה"ג לעומת הדרוזים בצה"ל מהגליל , ענין ת.ז שהוחזרו בשנת 1981
חוק רמה"ג ומה קורה היום .בעקבות הלוחמה בסוריה . בשאר אל אסד איבד את שלטונו ?הדרוזים הללו מבקשים חזרה את תעודתיהם כי ישראל יציבה וחזקה ברוך השם .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה