יום שני, 22 בפברואר 2016

מודל "הכיתה ההפוכה", מירב כהן

בחרתי ליישם את הפעילות "הכיתה ההפוכה" בתחום הפועל בכיתה יא . דרך שימוש בסרטונים ובכלי ה-zaptionלמדו התלמידים את העתיד המנצוב באופן עצמאי. חלק מהסרטונים באדיבותה של נירית רון.  הקישורים וההוראות הועברו לתלמידים דרך ה-smartschool  . הסרטון הראשון עוסק בהקדמה לעתיד המנצוב, בסופו התלמידים מבינים שיש צורה נוספת של עתיד. בסרטון השני התלמידים מתוודעים לעתיד המנצוב מבחינה צורנית. בסרטון האחרון התלמידים מכירים את השימושים השונים של העתיד המנצוב. ביקשתי מהתלמיד לעבור לסרטון הבא, רק כאשר סיימו את מטלות הסרטון הקודם.
התלמידים ביצעו את הפעילות בחדר המחשבים, כל תלמיד ישב ליד מחשב והסברתי להם שאני נמצאת בכיתה במידת הצורך, כמתווכת בין התלמיד לחומר ולחומרה. בפועל, הפניות אליי היו מעטות. מעניין שבאותו היום היו מספר תלמידים חולים, והם השלימו את הפעילות בבית בהצלחה. בתום הפעילות התלמידים הופנו לתרגיל בחוברת הלימוד, בו נדרשו לסמן בצבע אחד את מילית המנצוב, בצבע אחר את סיומת הפועל במנצוב ולתרגם כל משפט לעברית.
בסיום השיעור ביקשתי את חוות דעתם של התלמידים על פעילות מהסוג הזה, והנה חלק מתגובותיהם:
"הזמן עבר יותר מהר והבנו יותר טוב את החומר" .
"החומר מסודר ומאורגן בצבעים שונים".
"פעילות שוברת שיגרה".
"אפשר לעצור את הסרטון, לחזור אחורה, אם לא מבינים".
"השאלות המנחות עזרו לנו להבין את החומר ולסכמו במחברת".
ההתלהבות הייתה בשיאה מצד התלמידים, אך גם מצידי.

אחת המשימות בסרטון השלישי הייתה לחבר חמשיר/סיפור/סלוגן קצר וקליט ביותר, החיבור הקליט ביותר יזכה לפרס.
מחכה לתשובות התלמידים בשבוע הבא.
 מצרפת סיפור קצר שחיברה תלמידה בעקבות המטלה על מנת לזכור את מיליות המנצוב ומשמעותן. הסיפור מצא חן בעיני מאוד וגם התלמידים אהבו אותו.




להלן הקישורים:

http://zapt.io/tktwd6n4


https://www.youtube.com/watch?v=og7xYgDlMqc&list=LLgP1yzNkG82LgPL_F9k8h5A


https://www.zaption.com/lessons/56caf16c1b5fe98f0aa6dae0

תגובה 1:

  1. מירב שלום, אני מנסה לשתף סרטון ראשון שיצרתי בזאפשן ולא מקבלת קישור LINK.
    האם את יוצרת TOUR או LESSON? החשבון שלי יוצר שיעורים...לא TOURS...אשמח לדעת כיצד את משתפת...תודה גלילה

    השבמחק