יום שני, 29 בפברואר 2016

חוכמת ההמונים (יחידה מס' 4)


פרסמתי שאלה בפורום המורים לערבית בפייסבוק ולשמחתי נעניתי תוך זמן קצר על ידי מספר מורים.
כפי שציינתי בגוף השאלה, חוויתי "התקלה" בכיתה כאשר נשאלתי לגבי שני מושגים שלא ידעתי את פירושם בערבית.
אמרתי לתלמידים שאשאל בפורום של המורים לערבית ואחזיר להם תשובה בשיעור הבא.
ואכן חזרתי עם תשובה + מסרים נלווים חשובים: 1) גם מורים לא מפסיקים ללמוד 2) מומלץ לתלמידים (כמו למורים, כמו לכל אחד) להשתמש בחוכמת ההמון (פורומים/ ויקיפדיה/ רשת חברתית) כדי לקבל מידע. המידע לא יהיה בהכרח מעמיק ומנומק, אבל הוא בבחינת מידע ראשוני וממנו ניתן להמשיך ולחקור, לאשש או להפריך אותו. העיקר שיש מאיפה להתחיל.
מהדוגמה האישית שלי, יכולתי להמחיש לתלמידים כיצד פנייה להמון היא כלי אפקטיבי בחיפוש אחר מידע, קבלת כיוון, "קצה של חוט". אין בהכרח לראות במידע כמקור מהימן והדברים אינם בבחינת 'תורה מסיני' ויחד עם זאת, להמון יש כוח וניתן להתבסס עליו כמקור ראשוני של ידע, לאחר מכן בדיקתו ואישושו היא מן ההכרח.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה