יום שבת, 6 בפברואר 2016

משימה 4, חוכמת ההמונים, מיכל אפוטה



חוכמת ההמונים
מצפייה בשני התשדירים ומהכתבה הופתעתי לראות שמימידי התופעה גדולים ומהווים חלק בלתי נפרד מההוראה.  כבר לפני כמה שנים פיתחתי אתר בבית הספר שלי, הכנתי חומרים ושאבתי מידע רב מתכנים המופיעים באינטנט, חלקם ממורים שלא הכרתי והוספתי את החומרים שלהם על זכות יוצרים, תלמידי נהנו מחוכמת ההמונים, ביחידה זו התוודעתי למימדי התופעה ויתרונותיה
נרשמתי לפייס בוק של "מפגש המורים לערבית" כאחת שנמנעת לחלוטין מחשיפה, שמחתי להיות חלק מקבוצה , 

   .מיתוגית,הופתעתי שמיד לאחר האישור קיבלתי תשובות מיידיות.

:בקשתי

שלום לכולם. אני מתעתדת ללמד את הטקסט על תאג' מהל הנמצא בספר ב' שפה מספרת. אשמח לקבל רעיונות פחות 


 שיגרתיים על מנת להעשיר את התלמידים,   בברכה מיכל
ראש הטופס

 תראי את התמונה , הילדים קרוב לודאי ידעו מהו האתר ואחכ ״קחי״ את הילדים לסיור וירטואלי במקום ( י

אתרים באינטרנט שמראים סיור כזה ) , לפני כן את יכולה בגוגל מפות להראות איפה ממוקם התאג מ


 אפשר לדבר על סיפור האהבה בין ג'האן לממתאז מאהל ועל ביטויי האהבה בתקופה ההיא. בנה לה ארמון כקבר.

בפנייה לקבוצה זו שייכתי עצמי לקהילה ממותגת-של מורים לערבית. קיבלתי מידע שהועבר אלי. קיבלתי פתרונות איכותיים לשאלתי. ידע שנתרם מאנשים אחרים,מתפתח ומסתגל למציאות שבסיטואציה שלי היא לימוד יחידת לימוד לכיתה ח'.
 נהניתי מעדכון,עדכניות, רלוונטיות ומיידיות. היה כאן תהליך מעניין ביכולת לתקשר בו זמנית עם הרבה מאוד אנשים.

כאשר אפנה את תלמידי לחקור ולהסתייע בחוכמת ההמונים, אאפשר להם להתמודד ולתקשר מצורות שונות.איצור עבורם מיפוי שיהיה נכון ונגיש עבור התכנים אליהם ארצה שיתמקדו .קוד פתוח-באתר בית הספר שלי מופיעים אתרי מורים. מזה כמה שנים אני מפתחת את האתר, מאפשרת לתלמידים להציג עבודות. מכניסה תכנים שלי ומוסיפה תכנים ראויים העוברים בקרה שלי וכמובן מאפשרת זכות יוצרים למקור ממנו נלקחו החומרים. התלמידים עובדים.הנגיגשות של התלמיד ללמידה בערבית תאפשר לו להיות אוטונומי למידע.



                                             https://www.youtube.com/watch?v=xqYD07nvqTI

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה