יום שבת, 13 בפברואר 2016

חוכמת ההמון


ערב מגמות בפתח והיה חשוב לי לדעת כיצד להציג את מגמת ערבית ומהם הדגשים שחשוב לציין.

פניתי בוואטסאפ לקבוצות תלמידים משכבת י', יא' ויב' ושאלתי מה על פי חוויתם האישית יעודד תלמידים להמשיך וללמוד ערבית גם בתיכון. קיבלתי למעלה מעשרים תגובות שיצרו למעשה תמונה מלאה של סיבות, דעות ובעיקר חוויות. התלמידים כתבו שכיף ללמוד ערבית , הם כתבו שהשפה שימושית לצבא- לחיל המודיעין ובכלל, מתאים למי שאוהב את  השפה ושפות בכלל, שפה לחיים- יתרון  בתחומים רבים, לימוד התרבות , מזרחנות,הכרת שכנינו יותר לעומק על מנת לקיים יחסים טובים יותר – הכרה בחשיבות של השפה ליצירת "גשר לקשר" עם שכיננו ואף מקנה בונוס לאוניברסיטה.

ישנם תלמידים שלא הגיבו בטענה שמה שהם חושבים כבר נאמר. מעניין היה לראות את מגוון החוויות והדעות. איך כל אחד מסתכל על אותו עניין מזוויות שונות . קבלת התשובות המגוונות סייעה לי בהסתכלות מחודשת על הסוגיה ובהחלטה על מה לשים דגש היום ובעתיד.  

שימוש בחכמת ההמונים

מאז ומתמיד התייעצנו ושאלנו משפחה, חברים ואנשי מקצוע לגבי סוגיות שונות בחיים. הרשת החברתית מסייעת לנו להשתמש בחכמת ההמונים – יש לנו אפשרות לפנות לקהל מגוון יותר ולקבל מגוון רחב של דעות. כלומר תובנה קולקטיבית. ריבוי הדעות מאפשר לנו לגבש דעה או לחזק דעה קיימת. חשוב מאד ללמד את התלמידים לעשות שימוש מושכל במידע הרב ברשת על מנת לקבל פתרונות איכותיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה