הרשת מעצימה את הקשרים בין קבוצות
מאז ומתמיד, היחס בין מורי בית-הספר והתלמידים, היה יחס קרוב, שעות משותפות רבות,
המורים מסייעים לעיתים לצלמידים בבעיות אישיות, מכוונים אותם בביצוע החלטות ובחירות,
משמשים אוזן קשבת לתלמידים.
בעידן התקשורת החדשה, ברשת הופכת את היחסים האלו קרובים, כמו שלא היו מעולם.
אם בעבר, כלל לא היה נהוג להתקשר למורה, אולי רק בשעות שניתנו מראש, או במקרי קיצון,
כיום התקשורת היא מיידית. כמחנך, הגיעה אליי הודעה מהורה על כך שהיה אירוע בין התלמיד
למורה מקצועית, תוך כדי יום הלימודים, עוד בטרם שמעתי על כך מהמורה או מהתלמיד.
דוגמאות נוספות, קבוצות לימוד שהן בעלות תקשורת ברשתות החברתיות, גורמת לכך שהמקום
של הקבוצה בחיי הלומד וחשיבותה היא הרבה יותר גבוהה מבעבר.
ניתן להתייעץ בקלות עם כולם, להזמין את כולם, לכעוס או לשמוח ולהביע כל מה שעולה על
הדעת, להעביר תמונות, סרטונים דבר הגורם לקרבה מוגברת, תחושת שייכות וקשר חזק
בין החברים בקבוצה.
ההשתייכות אינה בהכרח לקהילה לוקאלית
קהילה יכולה להיווצר סביב כל רעיון. כל נושא משותף מהווה קרקע לקהילהעשירה.
בבית ספרי יש קבוצה הלומדת אנגלית באמצעות שיחות סקייפ מול תלמידים בגילם בארה"ב.
זהו חיבור יוצא דופן של תלמידים מרוחקים אלפי ק"מ, המסייעים אחד לשני בלימוד ובחקר.
היום, בזכות הגלובליות, ניתן לפנות בשאלה שאיננו יודעים את המענה עליה, ולהגיע לפתרון
של אחרים שנתקלו בשאלה או יציעו את הפתרון לעניין מבלי שיהיו בכלל בקרבה אלינו.
מובן שלדבר קיימים גם היבטים שליליים.
רעיונות מהפכניים, מסרים חתרניים שהיה קשה להפיצם בעבר הופכים קלים ופשוטים להפצה.
כל דור מתמודד עם חידושים טכ' ומשתנה בהתאם
בעבר למדו באמצעים כתובים בלבד. עם ההתקדמות הטכנולוגית, הוכנסו אט אט לתכניות הלימודים,
לימודים באמצעות מחשבים. כיום, בעידן שבו לכל תלמיד יש מכשיר חכם איתו, ברור שאין
מספיק הפנמה למינוף הטכנולוגיה האדירה הזו לצרכים הפדגוגיים של מערכות החינוך.
לו ניתן היה לקשר בין תכנים לימודיים לבין המכשיר החכם, המרכזי כל כל בחיי התלמיד, היינו מגיעים
לתוצאות ולשיתוף פעולה טוב יותר גם עם תלמידים שאינם מגלים עיניין בדרכי הלימוד המקובלות.
המחשבה המבהילה היא לאן פני הדור הבא בחידושים הטכנולוגיים?
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
השבמחקמסכים לגבי הרשת תפקידה והעצמתו של הקשר בין מורים לתלמידים.
השבמחקיחד עם זאת אני תמיד מוצא לנכון להזכיר לתלמידים כי היחס הנושי והחום האנושי הוא דבר שלא ניתן להחליף.
ויחד עם זאת אכן ההשתייכות בקבוצות שלי הן לא לקהילות לוקאליות כלל לא חצו את הלוקאליות.
המינוף של המכשירים החכמים הוא חשוב ומעצים את דמותו של המורה בפני התלמיד.
יצחקזוארץ#
אני מסכימה שעדיין קיים פער בין תכניות הלימודים לבין הטכנולוגיה המתפתחת. לכן הדרישות מאיתנו המורים ליישם את תכנית הלימודים ולשלב את המרחב הדיגיטאלי בכיתה לא תמיד אפשרי. מה לגבי תלמידים שאין להם טלפון חכם?
השבמחק