יום ראשון, 17 בינואר 2016

יחידה מס. 2 - מאפייני המרחב הדיגיטלי

3 רעיונות אליהם נחשפתי בהרצאת ד"ר אלון הסגל - " מאפייני המרחב הדיגיטלי"

1. מדור ה- X לדור ה- Y   

מורה שגדל בדור ה-X  על ערכים חומריים יזמיים  אינדיוידואליסטים  מחנך ומלמד  תלמידים שגדלים בדור ה-Y ועולמם מבוסס ערכים חברתיים, קהילתיים  סביבתיים ודיגיטליים. נדרשת הצמחת רקמה עדינה,  קשובה ורגישה ליצירת הגשר לקשר הבין דורי. יפה הדוגמא המובאת בהרצאה לשימוש בתקשורת קבוצתית משפחתית/חברתית לבניית  ערוץ בינאישי חופשי וזורם לעולם הילד / התלמיד.

2. ביטול מרחב הזמן והמקום 

הפלטפורמה הדיגיטאלית  מאפשרת אינטראקציה ללא תלות בזמן ובמקום. בבית ספרנו המרכז תלמידים מרחבי הארץ, חלקם הארי מגיע בהסעות ממושכות על בסיס יומיומי. ליצירת קשרים בינאישיים הדוקים ולכידות כיתתית וחברתית, מסייעת מאד הטכנולוגיה הדיגיטלית  הזמינה, שמצמצמת באופן משמעותי את פערי המרחק והזמן הקיימים  מחוץ למסגרת הבית ספרית.

3. חשיבות המימד החזותי - יצירתי      

במרחב הדיגיטלי של דור ה-Y המעמיד את הפרט כמוקד להתאמה, לבחירת ה- News המיוחדים והאטרקטיביים  שיביאו לו את קהל היעד הקהילתי המועדף על בסיס קבוע ומתמשך, יש חשיבות משמעותית לבניית פרופיל  אישי מקורי ויצירתי הן למשימות כיתתיות - יחידניות וקבוצתיות, כמו גם לגמישות הרחבתו מן הלוקאלי לגלובלי וחזרה -  גלוקאלי.
לתפישה זו נכנסת זמינות השימוש באפליקציות חינמיות רבות,  ליצירת אנימציות , סרטונים,  יישומים חזותיים בעיצוב ואמנות, משחקי מציאות מדומה, משחקי זהויות ועוד .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה