רואן
אבו סלאח 029984739
יחידה
מס' 2 – בעקבות הרצאתו של אלון סגל
ראשית
כל, ההרצאה עשירה, מעניינת ופותחת לנו המורים כיווני חשיבה שונים. מההרצאה לקחתי
שלושה רעיונות ולגביהם אפרט:
1. ההבדלים
בין הדורות- זו היא נקודה חשובה מאוד שלא ניתן להתעלם ממנה. הבעיה של
הדורות היום היא בכך, שבעולם המשתנה במהירות, בני הנוער שמתחנכים ומתבגרים נמצאים
בעולם אחר, הוא לא מתאים למציאות הסובבת אותם. הבעיה העיקרית כאן, בחוסר התאמה
מוחלט מצד הרבה מהמורים שהם שמרניים המחזיקים את הילדים במסגרת המיושנת שלהם.
כולנו מורים וכולנו חיים בדור שבו המון שינויים ומלא התפתחויות טכנולוגיות וזה מה
שמושך את הדור של היום. חשוב להתחדש ולהיפתח לכיוונים חדשים בפדגוגיה כדי להצליח
לעניין את בני הנוער ולאפשר להם למידה משמעותית ככל האפשר. כל שינוי אינו בדבר הקל
אך זה הזמן להעז, לשנות ולהתפתח זו היא שפת הדור ואין להתעלם ממנה.
2. המורה
כמתווך- המורה הום אינו מקור הידע הבלעדי, בני הנוער חשופים למקורות ידע עצומים
ויכולים ללמוד הרבה מכך. המורה מחויב ליצור תפנית בתפיסתו כסוכן מידע בלעדי
ועליו לחשוף את תלמידיו לכיווני החדשנות והוא בעצמו ליצור תיווך לעולם הדיגיטלי.
עדיין אני רואה את המורה כמנהל הכיתה אך לא במובן של מנהל שמעביר ידע בעצמו ורק
בעצמו אלה דרך מקורות מידע אחרים שהוא המנתב את התלמידים אליהם.
3. חשיבות
הסקרנות בתהליך הלמידה- חשוב לדחוף את בני הנוער לחקירה אמתית שבה הם נעים מתוך
סקרנות פנימית אמתית. זה לא בדבר הקל אך עלינו לעודד את התלמידים לשאול שאלות המעוררות
עניין אישי ולחקור חלק משאלות אלה. חשוב לעודד בקרב בני הנוער יצירתיות ברעיונות
והכי חשוב להביא את העולם האישי של הנער ולשלבו בתהליך הלמידה זה מה שיגרום בטוח
ללמידה משמעותית.
شكرا يا روان,
השבמחקأنا كمان فكرت عن موضوع المعلم ك"מתווך" بص ميش عارف كيف لازم نكون متفحيم عندما نحن معلمون للغة.
בעברית: אמנם אנחנו מתווכים אבל בתור מורים לשפה יש לנו גם מידע להעביר תכל'ס, שאינו תיווך.