ערב טוב לכולם ..
להלן 3 רעיונות למאמר של ד"ר אלון סגל
1) התקשורת: המודרנית מציפה את הילדים במידע, וגם אם המבוגרים מנסים לסנן, השליטה איננה מושלמת והמידע חודר. כך נדרשו לפני זמן לא רב גם בני השש לפרשיות האהבים של נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, כמו גם לפרשיות אונס ורצח "רגילות". הילד הנחשף לאמצעי התקשורת מאבד את תמימותו, המרחק הפסיכולוגי בין הדורות קטן, וכוח ההשפעה החינוכי של המבוגרים, הורים ומורים, נחלש.
בשנים האחרונות הצטרף לטלוויזיה האינטרנט כמחנך וירטואלי של ילדים. הם משייטים במרחבי הרשת ביתר חופשיות מאשר בטלוויזיה. ברוב המקרים אין למבוגרים הידע, הנגישות והאפשרות להשפיע על התפריט שילדים מרכיבים. אופיו הגלובלי וחסר הגבולות של האינטרנט חושף את הצעירים לעולם של ידע בלתי מבוקר, המלהיב את דמיונם ופותח לפניהם מאגרי מידע בלתי נדלים, אך גם הופך לחרב פיפיות בתכניו המיניים והתוקפניים המעוותים
2) האינטרנט: פתח אפשרויות רבות יותר לשיתוף והפצה של טקסטים. אפשרויות אלו תורמות להתפתחות של תרבות האינטרנט ותחומי כתיבה חדשים. אדם יכול להפיץ את דעותיו ברבים באמצעות פורמטים המיועדים לקהל הרחב .
אינטרנט ומדיה היא תחום המתייחס למיומנות השימוש באמצעי תקשורת שונים, לצורך קליטה, הבנה ומסירת מידע. לצורך כך על האדם לדעת כיצד להשתמש באופן יעיל בטכנולוגיות מידע ותקשורת.
זהו תחום חדש יחסית, אשר התפתח במהלך התקופה המודרנית לאור התפתחות הטכנולוגיה והשפעתה על תקשורת ההמונים.
אינטרנט ומידה קושרות בין תחומי דעת מגוונים כמו: תקשורת, חינוך, טכנולוגיה, בלשנות,פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה ותרבות.
3) הצד החברתי :מבחינת עתודה, יש המון בעיות. לרוב מרוויחים בפן ההתקדמות, ההתבגרות, צבירת הידע וכו - נדיר מאד שאנשים מספיקים מה שעתודאים מספיקים, ולרוב גם לאחר השירות העתודאי מספיק הרבה יותר מבני גילו, מבחינה מקצועית-כלכלית וכו.
בשל ההשפעות ההדדיות הקיימות בין התפקוד הרגשי להישגים ובשל העובדה שסביבת בית- הספר מעמידה את התלמיד בפני התמודדויות שונות המעוררות רגשות חיוביים ושליליים, תיבחנה יכולות רגשיות שונות שקיומן נמצא חיוני לתפקוד בבית-הספר, בהן: אינטליגנציה רגשית, ויסות רגשי ועמידות רגשית. היכולות הרגשיות של התלמיד היא בעלות משקל משמעותי באופן שבו מנוהלים רגשותיו, מחשבותיו והתנהגותו ופועל יוצא שלהן הוא מצבו הרגשי-חברתי כמו גם מעורבותו בלמידה והישגיו בלימודים. עוד עולה כי גם להישגים השפעה על התפישות העצמיות של התלמיד ועל האופן שבו הוא חווה את בית-הספר.
להלן 3 רעיונות למאמר של ד"ר אלון סגל
1) התקשורת: המודרנית מציפה את הילדים במידע, וגם אם המבוגרים מנסים לסנן, השליטה איננה מושלמת והמידע חודר. כך נדרשו לפני זמן לא רב גם בני השש לפרשיות האהבים של נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, כמו גם לפרשיות אונס ורצח "רגילות". הילד הנחשף לאמצעי התקשורת מאבד את תמימותו, המרחק הפסיכולוגי בין הדורות קטן, וכוח ההשפעה החינוכי של המבוגרים, הורים ומורים, נחלש.
בשנים האחרונות הצטרף לטלוויזיה האינטרנט כמחנך וירטואלי של ילדים. הם משייטים במרחבי הרשת ביתר חופשיות מאשר בטלוויזיה. ברוב המקרים אין למבוגרים הידע, הנגישות והאפשרות להשפיע על התפריט שילדים מרכיבים. אופיו הגלובלי וחסר הגבולות של האינטרנט חושף את הצעירים לעולם של ידע בלתי מבוקר, המלהיב את דמיונם ופותח לפניהם מאגרי מידע בלתי נדלים, אך גם הופך לחרב פיפיות בתכניו המיניים והתוקפניים המעוותים
2) האינטרנט: פתח אפשרויות רבות יותר לשיתוף והפצה של טקסטים. אפשרויות אלו תורמות להתפתחות של תרבות האינטרנט ותחומי כתיבה חדשים. אדם יכול להפיץ את דעותיו ברבים באמצעות פורמטים המיועדים לקהל הרחב .
אינטרנט ומדיה היא תחום המתייחס למיומנות השימוש באמצעי תקשורת שונים, לצורך קליטה, הבנה ומסירת מידע. לצורך כך על האדם לדעת כיצד להשתמש באופן יעיל בטכנולוגיות מידע ותקשורת.
זהו תחום חדש יחסית, אשר התפתח במהלך התקופה המודרנית לאור התפתחות הטכנולוגיה והשפעתה על תקשורת ההמונים.
אינטרנט ומידה קושרות בין תחומי דעת מגוונים כמו: תקשורת, חינוך, טכנולוגיה, בלשנות,פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה ותרבות.
3) הצד החברתי :מבחינת עתודה, יש המון בעיות. לרוב מרוויחים בפן ההתקדמות, ההתבגרות, צבירת הידע וכו - נדיר מאד שאנשים מספיקים מה שעתודאים מספיקים, ולרוב גם לאחר השירות העתודאי מספיק הרבה יותר מבני גילו, מבחינה מקצועית-כלכלית וכו.
בשל ההשפעות ההדדיות הקיימות בין התפקוד הרגשי להישגים ובשל העובדה שסביבת בית- הספר מעמידה את התלמיד בפני התמודדויות שונות המעוררות רגשות חיוביים ושליליים, תיבחנה יכולות רגשיות שונות שקיומן נמצא חיוני לתפקוד בבית-הספר, בהן: אינטליגנציה רגשית, ויסות רגשי ועמידות רגשית. היכולות הרגשיות של התלמיד היא בעלות משקל משמעותי באופן שבו מנוהלים רגשותיו, מחשבותיו והתנהגותו ופועל יוצא שלהן הוא מצבו הרגשי-חברתי כמו גם מעורבותו בלמידה והישגיו בלימודים. עוד עולה כי גם להישגים השפעה על התפישות העצמיות של התלמיד ועל האופן שבו הוא חווה את בית-הספר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה