להלן הרעיונות שרצתי לתת דגש לאור הרצאתו של ד"ר סגל.
1.האם אני כמורה ןמחנך ואף כאדם פרטי מוגדר כאדם אנלוגי המשתמש במרחב דיגיטלי או שמא אני באמת מבין את המרחב הדיגטלי.
2. כל דור מתמודד עם חדשנות ומשתנה בהתאם.
3.הכיתה כקהילה לוקאלית המתחברת לקהילות לוקליות נוספות במרחב הרשת.
1.האם אני כמורה ןמחנך ואף כאדם פרטי מוגדר כאדם אנלוגי המשתמש במרחב דיגיטלי או שמא אני באמת מבין את המרחב הדיגטלי
לגבי הרעיון הראשון הוא מעלה בי ספקות רבות מאחר שאני משתמש וחווה את המרחב הדיגיטלי בכיתתי ובאמת ישנם פעולות רבות שהינן מתוקשבות ונעזרות גם הן בלוחות חכמים, טלפונים חכמים וקבוצות של קהילות וירטואליות.
אך כיצד אני מוגדר באמת האם אני עדיין שייך לדור שרק חווה את המרחב כאנלוגי למרות שאני משתדל ללכת ברוח הזמן להתעדכן כל חידושי הטכנולוגיה האחרונים או שמא הדור החדש מביט עלי כמיושן ולא מעודכן.
2. כל דור מתמודד עם חדשנות ומשתנה בהתאם.
הרעיון השני, הוא כי כל דור משתנה בהתאם ומתמודד עם החדשנות הדיגיטלית ומשתנה בהם.האם זה אחד הגורמים לעלייתו של דור אחר דור יותר אנוכי פחות חברתי ופחות מעורב בקהילה.האם בעוד כמה דורות התובנה המלאכותית תעלה על זו של האדם ובסופו של יום תשכיל כי האדם הוא ייצור נחות מבחינה בינתית ותחליט אז במחי יד להיפטר ממנו?
3.כיתה כקהילה לוקאלית המתחברת לקהילות לוקליות נוספות במרחב הרשת.
הרעיון השלישי שקרוב לליבי ואף פעלית על פי ופועל עפי הרעיון שמובע שם.בין תפקדי הרבים אני גם רכז של קבוצת תלמידים המסבירה את מדינת ישראל בחו"ל.העבודה אינה פשוטה ובעיקר משתמשים בה בכלים וירטואליים.במלך העבודה הזו יצרתי קהילה לוקאלית ברשת הפייסובק של תלמידים שאליה צירפתי גם קהילות אחרות במרחב במדינות אחרות כמו מנורבגיה יחד יצרנו קהילה פועלת וחיה.אך כאן החשש האמיתי שלי שגם במרחב כזה שום דבר לא יכול להחליף את המרחב האנושי המגע והחום האנושי.
קהילה וירטואלית בינלאומית
יצחק זוארץ#.
1.האם אני כמורה ןמחנך ואף כאדם פרטי מוגדר כאדם אנלוגי המשתמש במרחב דיגיטלי או שמא אני באמת מבין את המרחב הדיגטלי.
2. כל דור מתמודד עם חדשנות ומשתנה בהתאם.
3.הכיתה כקהילה לוקאלית המתחברת לקהילות לוקליות נוספות במרחב הרשת.
1.האם אני כמורה ןמחנך ואף כאדם פרטי מוגדר כאדם אנלוגי המשתמש במרחב דיגיטלי או שמא אני באמת מבין את המרחב הדיגטלי
לגבי הרעיון הראשון הוא מעלה בי ספקות רבות מאחר שאני משתמש וחווה את המרחב הדיגיטלי בכיתתי ובאמת ישנם פעולות רבות שהינן מתוקשבות ונעזרות גם הן בלוחות חכמים, טלפונים חכמים וקבוצות של קהילות וירטואליות.
אך כיצד אני מוגדר באמת האם אני עדיין שייך לדור שרק חווה את המרחב כאנלוגי למרות שאני משתדל ללכת ברוח הזמן להתעדכן כל חידושי הטכנולוגיה האחרונים או שמא הדור החדש מביט עלי כמיושן ולא מעודכן.
2. כל דור מתמודד עם חדשנות ומשתנה בהתאם.
הרעיון השני, הוא כי כל דור משתנה בהתאם ומתמודד עם החדשנות הדיגיטלית ומשתנה בהם.האם זה אחד הגורמים לעלייתו של דור אחר דור יותר אנוכי פחות חברתי ופחות מעורב בקהילה.האם בעוד כמה דורות התובנה המלאכותית תעלה על זו של האדם ובסופו של יום תשכיל כי האדם הוא ייצור נחות מבחינה בינתית ותחליט אז במחי יד להיפטר ממנו?
3.כיתה כקהילה לוקאלית המתחברת לקהילות לוקליות נוספות במרחב הרשת.
הרעיון השלישי שקרוב לליבי ואף פעלית על פי ופועל עפי הרעיון שמובע שם.בין תפקדי הרבים אני גם רכז של קבוצת תלמידים המסבירה את מדינת ישראל בחו"ל.העבודה אינה פשוטה ובעיקר משתמשים בה בכלים וירטואליים.במלך העבודה הזו יצרתי קהילה לוקאלית ברשת הפייסובק של תלמידים שאליה צירפתי גם קהילות אחרות במרחב במדינות אחרות כמו מנורבגיה יחד יצרנו קהילה פועלת וחיה.אך כאן החשש האמיתי שלי שגם במרחב כזה שום דבר לא יכול להחליף את המרחב האנושי המגע והחום האנושי.
קהילה וירטואלית בינלאומית
יצחק זוארץ#.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה