יום שני, 18 בינואר 2016

שלושה מבין הרעיונות שעולים מהרצאתו של ד"ר הסגל

אעולם התקשורת המשתנהההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה

ד"ר הסגל משווה בין דור אנושי-גילי לדור טכנולוגיקצב התחלפות הדור הואאפואקצב החלפת מכשיר הטלפון הסלולרי שלנוהטכנולוגיה מתפתחת בקצב מואץוהדור האנושי צריך להתאים עצמו לדור הטכנולוגיאם בעבר למדו בדרך ההרצאההכתבההרי שכיום האוריינות היא חזותיתוירטואלית ומקוונת ורב תקשוביתלכך יש להתאים את מערכת ושיטת ההוראה.
ואולם גם רעיון חברתי טמון פההטכנולוגיה המתפתחת משנה אותנוהתורכים אותהבהתאם והופכת אותנו למכונסים יותר בעולם הדימיון הפנימי שהטכנולוגיה גורמת לנו לפתח בקרבנו.


בתפקיד המורההמורה כמנחה

עוד בלימודי תעודת ההוראה שלי לפני כארבע שניםלימדו אותנו על תפקידו המשתנה של המורהכיוםלאחר כמה שנות נסיון בהוראהאני יכול להעידשנכון הדברכל המידע מצוי באינטרנטוהמורה כבר אינו מקור הידע הבלעדיתפקידואפואלכווןלהדריך ולהנחותלהוות כגשר בין התלמיד לבין מקורות המידע המהימניםלשם כך נערכת בבית ספרי השתלמות PBL בה אנו לומדים לפתח תלמידים כלומדים עצמאיים.


ג. „קהילות מדומיינות" : צמצום/ביטול גבולות הזמן והמרחב באמצעים טכנולוגיים.


ההתפתחות הטכנולוגית והאינטרנט מאפשר לקיים קשרים ולשמור עליהם גם מבלי צורך לנכוח באותו המרחב הפיזיכאשר לימדתי עברית בגרמניה ערכתי לתלמידיי שיחות ״סקייפ״ עם תלמידי עברית בני גילם מבתי ספר יהודיים אחרים באירופה במטרה לקיים קהילת דוברי עבריתולו וירטואלית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה