יום שני, 18 בינואר 2016

ענת כהן משימה 2 -דר סגל

שלושה דברים שמצאו חן בעיני

1.חשיבה מחוץ לקופסה -
צריך שיהיה קשר בין השיעור שלי לבין מה שמתרחש בתקשורת - באזרחות זה קורה כל הזמן כך שאין בעיה .
לתלמידי   המגמה צריך לעבוד קשה יותר וצריך להכין מבעוד מועד את המיחלים והידיעה התקשורתית שאותה רוצים להעביר
התקשורת תספק לי את הטריגר לדינמיקה של השיעור -בעברית ותפקידי להפוך אותו במהירות לערבית.
עשיתי כך עם הידיעה על מותו של דייוד בואי ועל הגעת הצוללת אח"י רהב לישראל בחודש ינואר .
"סובבתי " את תוכן השיעור לאקטואליה ואח"כ הלבשתי את ייתר השיעור - ככל שהיה ניתן .


2. קולקטיב
חוכמת ההמונים - להעביר מסר . התלמידים מקבלים הרבה הודעות ווטסאפ .חלקם קוראים וחלקם סתם מעבירים .
יש לכך כמה תובנות 1. מי שלא יודע נשאר בחוץ 2. תוכן ההודעה יכול להיות פוגעני וזה מאוד מסוכן - מה עושים
3. מה קורה שמכריזים חרם חברתי על משהו ? - לא נעים בכלל .כאן צריך לדעת וחובה שנדע .
מצד אחד פער ביידע מצד שני פגיעה במשהו .

 התאמה לדרישה אישית
3. האינטרנט וכל האתרים והרשתות למינהן הן אמצעי הידע החדש שלנו כמעט בכל תחום .גם אני כמורה מוצאת עצמי מסייעת לתלמידים במטלות הביצוע באזרחות בגלישה משותפת איתם בחיפוש אחרי חומרים ,היידע שלהם במשב יחד עם הההובלה שלי  ויחד עם האינטואיציה של מה צריך לעשות מובילה לדברים יפים .מבחן הוא אמצעי יחיד להכרת התלמיד .
לכל תלמיד אני מתחברת בדרך שונה וזה מגוון את העשייה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה