יום שלישי, 5 בינואר 2016

הרצאתו של ד"ר אלון הסגל

הרעיונות שעלו מההרצאה:

מודל הדורות - לפי מודל זה עלינו להבין כי אם בעבר היה משתנה דור כל עשור לדוגמה ,כיום זה כל שנה וחצי , כמו חייו של שבב במכשיר אלקטרוני. הידע של כל דור היום הוא מאוד משתנה ודינאמי, הפערים הולכים ומתעצמים. לפתע התעוררה בי תחושה של" האם אני בכלל מבינה את התלמידים שלי?" "האם אני מסוגלת להבין אותם?" "איזה ידע יש להם שאין לי?" וכיצד ניתן להדביק פערים כאלו


גלובלי ולא לוקלי- בעבר החברים היו אלו שקרובים אלינו, כיום קשר חזק יכול להיווצר עם מישהו מאוד רחוק מאיתנו, מישהו מחו"ל שמעולם לא פגשנו וייתכן שגם לא נפגוש. קשרים כאלו עלולים להקשות על יצירת אווירה מגובשת בכיתה, פעמים רבות כשאני נכנסת לכיתה ישנה דממה, כל אחד במכשיר הסלולארי שלו, אין שיח אמיתי משותף, מדי פעם הם מעדכנים אחד את השני בווטס אפ על ההישג במשחק.


המורה כמכווין- כיום ישנו ידע רב אשר ניתן למוצאו בקלות יחסית,על כן תפקידו של המורה כמוסר מידע כבר פחות רלוונטי, על כן ד"ר אלון מציע אפשרות בה המורה יתפקד בעיקר כמכווין לידע מסוים ולמתודולוגיה. אני סבורה שכאן דווקא ניתן לנו המורים, כוח אחר וחדש, המאפשר לנו להיות חשובים עבור התלמידים- לסייע להם בסינון המידע ובנוסף ללמדם יצירת קשרים חברתיים, התנהגות בחברה ולהוות להם דוגמא.


Router, Wireless, Network, Connection


3 תגובות:

  1. אהלן הדר, מה נשמע? הרבה זמן לא יצא לתקשר, אז הנה הזדמנות טובה.
    אני מוצא את עצמי באותה נקודה שהצגת בחלק הראשון שאליו התייחסת "מודל הדורות". לא אחת אני שואל את עצמי "איך פעם החשבתי עצמי כמי שיודע לא מעט בתחום המחשבים והטכנולוגיה, אבל אז כשהגעתי להוראה גיליתי בכל פעם מחדש שהתלמידים יודעים הרבה יותר ממני. למשל, מושגים כמו "האשטאג" למדתי מהם, אפליקציות כגון "סנאפצ'ט" גם למדתי מהם (לא משתמש, זה פשוט מטריד) וכן הלאה וכן הלאה.
    לגבי "גלובלי ולא לוקלי", אני מסכים שכאן יש חסרון בעניין של השימוש בטלפון הנייד בתוך הכיתה, אולם יש לזה גם יתרונות ביצירת קשרים עם אנשים שלא נמצאים לידך ואפילו, כמו שד"ר הסגל אמר, עם בני המשפחה הקרובה, במקרה שלו הבן שלו, שהוא לא היה מדבר איתו זמן רב אם לא היתה דרך לסמס לו, שכן כל אחד עסוק בעולם שלו.

    השבמחק
  2. היי אסף, נחמד להיפגש שוב:-)
    תודה על תגובתך המפורטת, מקבלת את העובדה שיש כמובן יתרון ליצרת קשר עם אנשים שאינם בסביבתך

    השבמחק
  3. היי, אסף והדר,
    בשנים האחרונות הבנתי שהפלאפון הוא חלק בלתי נפרד מהתלמיד, ולכן אני מרבה להשתמש בו בשיעורים. התלמידים אוהבים את זה, מחכים לזה ומשתפים פעולה עם זה ולא משתמשים בו שלא לצורך השיעור. השבוע לימדתי תלמידי כיתה ט כותרת על האו"ם, תלמידים לא ידעו להגדיר מהו האו"ם, ביקשתי להוציא ניידים, לקרוא ולומר בקצרה מה האו"ם. אני ממליצה בחום להשתמש בנייד מידי פעם לצרכי השיעור.

    השבמחק