יום רביעי, 13 בינואר 2016

מואסי(מגדלאוי )ארוא


לכל המורים שלום :

להלן 3 רעיונות שלקחתי מהמאמר של המרצה – ד"ר אלון סגל -
1.תפקידו של המורה:
ד"ר סגל מאמין שהמורה תפקידו בכיתה הוא לא רק ללמד ולהעביר מידע , אלא תפקידו הוא להנחות את התלמידים. גם כן הוא מאמין שעל המורה להשתמש בכלים דיגיטליים כדי לעניין אותם ולמשוך אותם. ושגם העבודה בשיתופיות ובקהילות בין תלמידי הכיתה לבין תלמידי כיתה אחרת גורם ללמידה משמעותית יותר.

2. מאפייני הלמידה:
1. תקשורת כמרחב – חיים ,  תקשורת ותוכן השילוב ביניהם מופיע בחיים למידע. ואם אנחנו לא מתערבים ומכניסים מידע משלנו בתוך תהליך של תקשורת או שיתופי. זה נשאר אותו הדבר.
ניקוד גלובלי- מידע זמין בכל מקום, ללא תלות במיקום או באדם.
קהילתיות- התארגנויות עצמיות , למידה שיתופית וחברתית.

3. תוכנת מאטרקס:

מדבר על תוכנת מחשוב ברמה גבוהה שהיא עושה דברים מדהימים – בשנת 2020 המחשב יכיל כמות קשרים ומידע של בן אדם אחד. ובשנת 2040 – תהייה תוכנת מאטרקס- שמכילה את כל המידע האנושי, שיכול להסיק מסקנות יותר מהירות מבני האדם. מתפתח בקצב גבוה.




        תוצאת תמונה עבור תמונה של למידה דיגיטלית







3 תגובות:

  1. ארוא מסכימה איתך ...
    שהמורה תפקידו בכיתה הוא לא רק ללמד ולהעביר מידע , אלא תפקידו הוא להנחות את התלמידים.ךל

    השבמחק
  2. אני מסכימה איתך שהמורה צריך להכווין את התלמיד אך דר הסגל הדגיש הוא הדגיש לשלמבוגרים צריכה להיות הבנה מלאה במרחב הסייבר שאם לא כן זה בבחינת עזרים דיגיטליים בכיתה פרטנטלית .

    השבמחק
  3. אגב,גם במסמכים שונים העוסקים בפרופיל המורה במאה ה 21 מתוארים המורים כמי שתפקידם להנחות מתודולוגית ,שאילת שאלות ויציאה לפתרון ,להכווין למקורות מידע.
    http://portal.macam.ac.il/ArticlePage.aspx?id=5093
    http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/LemidaMashmautit/mashmautit/HagdaraMashmautit.htm

    השבמחק