רעיונות לשילוב
מאפייני משחק בשיעור רגיל
גלגל המזל מכניס המון עניין, מתח וסקרנות
לשיעור. התלמידים והמורה לא יודעים מה יעלה הגלגל ולכן מוטיב ההפתעה כמו גם המזל
מככבים....הוא מאפשר מתן משימות ברמה בסיסית וברמה מאתגרת ולכן ניתן ליצור
הדרגתיות במשימות. ניתן לשלב מספר מיומנויות בשפה- הבעה בע"פ, הבעה בכתב,
קריאה/הבנת הנקרא.
הנה מספר רעיונות לתרגול אותיות ואוצר מילים
בשילוב גלגל המזל בשיעורי ערבית: ראשית מחלקים את הכיתה לקבוצות ועורכים
תחרות בין הקבוצות. את המשימות מגרילים בגלגל המזל.
1.
כותבים
בגלגל המזל את שמות התלמידים בערבית, מגרילים שם ועל הכיתה לזהות את שם הילד/ה. בכל
פעם שקוראים שם מסירים אותו מהגלגל. להלן דוגמה:
2.
כותבים
בגלגל את כל האותיות בערבית. מגרילים אות וכל קבוצה צריכה לכתוב/לומר (לשיקול
המורה) כמה שיותר מילים שמתחילות באותה האות. להלן הקישור:
3.
סיכום
לאוצר מילים, למשל: בנושא המזה"ת (לפי "שפה מספרת תרבות"). כותבים
בגלגל המזל התחלות של משפטים ומגרילים. כל קבוצה צריכה להשלים נכון את המשפט תוך
הקפדה על כללי הדקדוק. שוב לשיקול המורה אם משימה זו תעשה בע"פ או בכתב. להלן
הקישור:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה