יום ראשון, 13 במרץ 2016

משחוק -משימה 6 -טליה נגב

שלום רב,
אנחנו רגילים לראות משחקים כסיכום שיעור או לתרגול חומר נלמד, אך בעיני אין זה כך.
משחק יכול להיות חלק אינטגרלי בכל זמן של הקניית נושא: לימוד טקסט יכול לפתוח במשחק בנושא אוצר מילים , או כסיכום לפני בחינה המאפשר תרגול אחר מעורר יותר מקריאת אוצר המילים שוב.
המשחק - בין אם זה המורה שמכין את המשחקים ובין אם אלו התלמידים המכינים את המשחקים  ע"פ כללים ברורים מגרה את הסקרנות ,את התחרותיות /שיתוף הפעולה , ותמיד יש מנצח.
משחק תמיד מעורר את מפלס המוטיבציה ,ואם מוסיפים משוב מיידי  "מתעוררים החיים " בכיתה .
מניסיוני-גם תלמידים, שבדר"כ ,אינם מגלים עניין מתיישרים על הכיסא למשמע  המילה משחק.
מאז התוודעו תלמידי ל kahoot , Quizalize, FlipQuiz ואחרים כל שיעור פותח בשאלה :"נשחק היום"?
והאנרגיות בכיתה אחרות.
היום בעידן בו שיעורים מתוקשבים ,עם כל שלל הכלים המדהימים ,ביניהם גם המכשירים הניידים שלשם שינוי
הופכים לפרק זמן קצר לחיוניים וחיוביים  שאורזים את כל החומר הנלמד באריזה ציורית , צבעונית ואסתטית
תוך צבירת נקודות :לימוד ,שינון ותרגול הופכים לכייפיים יותר תוך שמירה על איזון בין דרגות הקושי לרמת המיומנות.
בעידן הטרום תקשוב היו אלו משחקים שהכנו בנושאים נלמדים ורכשנו באותם נושאים ,היום זה פשוט יותר-עם המחשב.
אין ספק שמורה העושה שימוש בכלים מתוקשבים משדרג את הלמידה בכיתה ומגייס לעבודה גם את
התלמידים "הכי -אנטי ".
נהנתי לראות את התוספת הכלים החדשים  שחשפה בפנינו אפרת. מתכוונת כבר להתאמן כדי להפוך אותם 
לחלק מפתיע בשיעורים.
בכיתה ז' ,רציתי לסכם את היחידה במשחק ותוך כדי כך לקיים חזרה על אוצר מילים.
שיחקנו קהות -כל שאלה היתה "מנוף" לפירוק המילה לאותיות המרכיבות  אותה,יצירת צירופים , כתבנו צירופים במחברת,
הפכנו מזכר לנקבה והוספנו את ال  הידיעה.
היה פשוט כיף. הוספתי נקודות בונוס על תשובות נכונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה