משחוק- משימה מס' 6
כחלק מההוראה ותהליך הלמידה, בין אם המטרה
היא הקניית ידע ובין אם חזרה, אני משתדלת ליצור אצל קהל הלומדים חווית למידה
משמעותית, מאתגרת ומקדמת.
בהמחשת "המשחוק" בחרתי בלמידה
מקדימה / טרום למידת הטקסט המופיע בעמ' 53-54 בספר "ממתאז" חלק
ב להוראת כיתה ח.
חוקי המשחוק
: הטקסט חולק לתשע רצועות כמספר השורות, הכיתה חולקה ל 4 קבוצות.
כל קבוצה קיבלה את הרצועות= שורות הטקסט
ועליה לסדרן לפי רצף האירועים/ סדר הסיפור.
על מנת לשלב אתגר, תחרות, התקדמות,תמריץ,
שלבים...ומשו"ב, בחרתי לחלק את 3 הרצועות הראשונות לכל קבוצה ורק לאחר שקבוצה מסוימת
הצליחה לסדרן ראשונה, היא מראה לי, מקבלת ניקוד ומשו"ב ורשאית להתקדם לשלב
הבא ותקבל 3 רצועות נוספות וכן הלאה.
הניקוד כתוב על הלוח, קבוצה שמסיימת
ראשונה ויצרה את הטקסט בשלמותו היא המנצחת.
התלמיד רוכש בתהליך "המשחוק", כיף,
כיף חברותי, כיף קליל, כיף קשה (אתגר לחלק מהתלמידים) וכיף רציני, ידע- בחלקו חדש,
חלוקה עם האחר, שיתוף פעולה ועבודת צוות (דינמיקה קבוצתית) שכמובן יתרמו לניצחון במשחק, תהליך גילוי,
של קריאת מילים /משפטים/ טקסט, הטמעת ותרגול המיומנויות: קריאה,
האזנה, דיבור....(כתיבה כמובן תבוא בהמשך).
חווית משחוק
באמצעי הנ"ל (סיפור/קטע /טקסט וכדומה) מאפשרת לתלמידים: מעורבות (כולם נדרשים
להיות פעילים בתוך הקבוצה ובנוסף , כל אחד יקרא משפט מתוכנו של הסיפור ) ואין ספק
כי קיימת תרומה משמעותית למטרות הלימודיות.
עינת פלדמן / משחוק
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה