יום שבת, 19 במרץ 2016

משחוק, משימה 6 - זהר מילכגרוב


במהלך שנת לימודים אני שואף לערוך 3 מבדקי קריאה.

במבדק הקריאה אני קורא לכל תלמיד בנפרד והוא צריך לקרוא לי קטע בעברית.
זאת גם הזדמנות מעולה עבורי לנהל שיחה קצרה בערבית עם התלמיד וגם לפתח את הקשר האישי.
לאחר מכן התלמיד קורא את הקטע ומקבל ציון על הקריאה שלו.

במבדק הקריאה הראשון כל התלמידים קוראים את אותו הקטע והם מתכוננים אליו, ולפעמים בעצם לומדים אותו בעל פה.

במבדק הקריאה השני אני משלב את אלמנט המשחוק. אני מציג בפני התלמידים את "קובקוב", הקובייה שלי. זה כבר מצחיק אותם. אני מסביר להם שבמבדק הקריאה יש 5 קטעים אפשריים שקראנו במהלך השנה. לכל קטע מוצמד מספר.

כל תלמיד מוזמן בתורו ומגלגל את קובקוב. כך יוצא שכל תלמיד קורא קטע לפי הקובייה והמזל. זה מכניס המון כיף לתהליך, התלמידים במתח לקראת גלגול הקובייה וסקרנים לדעת איזה קטע קריאה הם יקבלו. זה גם מעודד אותם להתאמן על כל הקטעים, כי מרכיב הסקרנות גדול.

מה לגבי תלמיד שיוצא לו המספר 6 בגלגול הקובייה? תלמיד כזה זוכה לבחור איזה מהטקסטים הוא רוצה לקרוא. תלמידים כאלה ממש שמחים והם מרגישים שאלת המזל נגעה בהם ומסתובבים בכיתה מבסוטים לאללה :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה