שלום
אני מסכימה עם זה שיש לשלב משחק בהוראה ועושה זאת לעיתים קרובות.
דוגמא למשחוק:
כאשר אני מלמדת את הסיפור "האב, בנו והחמור", משלבת את המשחוק באופן הבא:
מחלקת אוצר מילים מתוך הסיפור: לכל תלמיד כרטיסיה עם מילה מתוך הסיפור.
על התלמיד לקרוא את המילה ולומר מהן האותיות המרכיבות אותה.
לאחר מכן על התלמידים ליצור שרשרת מילים:
מילה מסתיימת באות מסויימת והתלמיד הבא שקורא יהיה זה שהמילה שלו מתחילה באות הזאת.
אני אומרת להם מהי המילה הראשונה שבה מתחילים.
לאחר שקראנו את הסיפור ולמדנו אותו משחקים במשחקים נוספים בקבוצות:
משחק רביעיות עם אוצר המילים.
הרכבת משפטים מתוך הסיפור ( לכל תלמיד מילה ומרכיבים ביחד משפט).
סידור משפטים לפי סדר ההתרחשות הנכונה בסיפור.
אני מסכימה עם זה שיש לשלב משחק בהוראה ועושה זאת לעיתים קרובות.
דוגמא למשחוק:
כאשר אני מלמדת את הסיפור "האב, בנו והחמור", משלבת את המשחוק באופן הבא:
מחלקת אוצר מילים מתוך הסיפור: לכל תלמיד כרטיסיה עם מילה מתוך הסיפור.
על התלמיד לקרוא את המילה ולומר מהן האותיות המרכיבות אותה.
לאחר מכן על התלמידים ליצור שרשרת מילים:
מילה מסתיימת באות מסויימת והתלמיד הבא שקורא יהיה זה שהמילה שלו מתחילה באות הזאת.
אני אומרת להם מהי המילה הראשונה שבה מתחילים.
לאחר שקראנו את הסיפור ולמדנו אותו משחקים במשחקים נוספים בקבוצות:
משחק רביעיות עם אוצר המילים.
הרכבת משפטים מתוך הסיפור ( לכל תלמיד מילה ומרכיבים ביחד משפט).
סידור משפטים לפי סדר ההתרחשות הנכונה בסיפור.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה